dimarts, 3 de gener del 2012

El quart Rei Mag

Us faig a mans una versió d'una antiga tradició sobre un quart Rei Mag amb el nom d'Artaban.
Bona festa de Reis!

Hi va haver un quart rei mag sense tanta coneixença i nom com els altres Reis d’Orient. També va veure brillar l’estrella de Betlem, però sempre arribava tard als llocs on Jesús podia ser, perquè pobres i miserables no paraven de demanar-li ajuda.
Després de trenta-tres anys de seguir els passos de Jesús per Egipte, Galilea i Betània, el rei mag arribà a Jerusalem. Ja és massa tard, el nen s’ha convertit en un home i aquell dia mateix el crucifiquen. El rei havia comprat perles per a Jesucrist, però les havia venudes gairebé totes per ajudar a les persones que havia trobat pel camí. Només li havia sobrat una perla... però el Salvador ja era mort.
− He fracassat en la missió de la meva vida –pensa el rei mag.
Aleshores, sent una veu que li diu:
− Al contrari del que penses, tu m’has trobat durant tota la vida. Jo estava nu, i em vas vestir. Vaig tenir fam, i em vas donar menjar. Era a la presó, i em vas visitar. Jo era en tots els pobres del teu camí. Moltes gràcies per tants regals d’amor.